Lätt och ledig

Det lät ju som en jättefin midsommar! För mig har det alltid varit en lite så problematisk helg, som jag inte vet hur jag ska fira, så jag hade inte så stora förväntningar. Men middagen var fantastiskt god och trevlig. Till efterrätt blev det drinkar (du skulle se mitt barskåp, vilka resurser jag har) och då kom Ramin och Gustav och Andy hit, mina nya vänner jag hängt med när alla mina gamla varit utflugna. Vi hade tänkt avsluta kvällen på Kåken, ett ställe nära Malmskillnadsgatan som ska vara så bra, men det var stängt så vi gick på hårdrockskrog istället.

Så om jag kanske inte levde ut den svenska sommaridyllen på midsommarafton har jag gjort det desto mera veckan som följt. Jag är ledig nu måndag till lördag och vädret är verkligen med mig. Eller hela Stockholm verkar vara på min sida. Jag har fått en massa jobbiga bankärenden avklarade, alla sådana tyngder lättade från mina axlar, och jag har fått lön och erbjudande om en Roskilde-biljett alldeles gratis och möbler och väska och vinglas och massa mat av Moa när hon har flyttat och skivor och tändare och dom otroligt fina cigaretterna av Martin från Tokyo och så himla fina sena kvällspromenader och mycket fint samkväm med Fia. Vi upptäckte Hagaparken igår, och det var ju fantastiskt. Som jag förklarade för Martin sen fanns det både uddar för den som ville vara privat, och stora böljade picknickängar fyllda av sällskap. Och då handlar det inte om fulla hårdrockare, tomma pizzakartonger och plastförpackningar, nej, det här var människor från världens alla hörn i ledigt tunna skjortor som dukat upp den godaste mat du kan tänka dig på vackert porslin.

Allt detta, och jag har fortfarande två helt lediga dagar kvar! Då ska jag fira att Marina får semester och dricka vin med Ramin innan det är hans tur att resa iväg.

Idag, eller nu efter min middag och promenad och kaffe med Fia, är jag på så himla gott humör att jag inte vill sova. Eller är alldeles för rastlös för att sova. Men det börjar ljusa nu så det är väl dags.

Vad fint att fira födelsevecka med pappa Bahar! Jag har mycket planer för oss och hösten men är lite osäker på vad jag ska göra på din födelsedag. Några önskemål?

Ååh jag längtar så tills dess vi får ses! Hur länge är det kvar? (Är vi framme snart?)

Puss och puss

Lol Boll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0