Jetsetterlivet!

Det kanske låter konstigt, men jag avundas dig lite. Inte uppsatsskrivandet och att inte ha ett liv utöver matlådor, papper och datorn, men Stockholm in the sun. Jag älskar våren i Stockholm. Det är höst här. Det regnar och blåser och det är pisskallt inomhus. Jag får en släng av panik när jag tänker på att inte få ha det varmt inomhus tills september. Och att inte få ha det varmt utomhus tills augusti i alla fall. Jag skulle vilja att du skulle ta dina pengar och komma hit, men jag rekommenderar att du drar dig till dessa breddgrader vid en annan tid på året istället.

Förra veckan spenderade jag med att ha återträff med min klass ute åt helvete i en by som ses som någon sorts utvecklingens success story i Sydafrika. Det var en väldigt vacker by. En eftermiddag åkte vi ut och red häst runtom i landskapet. Förutom att min vän Rebecka blev sparkad av ena hästen var det jävligt trevligt. Jag var frikyrkligt glad i två timmar.



Jag på hästrygg

Efter återträffen hängde vi på en strand i 4 dagar. Där drack vi öl, åt pizza, gick in i glasdörrar och hade hångelring.



Jag är skitsnygg och röker (hade slut på snus)

Och nu ska vi inte tro att jag ska ha någon vardag inte. redan ikväll ska jag åka till Johannesburg i jobbsyfte för att sedan göra det jag har tänkt så länge nu: åka till afrikas högsta bro!! Jag längtar så jag spricker. Brorecension kommer nästa vecka.

Hoppas du har det fint så länge min kära.

Kärlek,
goggo (som by the way betyder mormor/farmor på ett av lokalspråken Xhosa (Sydafrika har 11 officiella språk))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0