I min lägenhet

Tillbaka i Stockholm efter turer till Göttlaborrrg och Åland. Det var så himla fint att svänga ner från hantverkargatan och känna att jag snart var hemma hos mig. Jag mindes precis hur det kändes förra sommaren när jag kom hit, vilka fina dagar det var, och hur underbart att få vara ensam i min lägenhet och göra vad jag ville. Det känns nästan för bra för att vara sant att jag har en hel sådan sommar framför mig.

Idag har jag varit på Moderna Museet med Fia, och sen mötte Moa Håkansson upp oss på Vetekatten. Det visade sig att Moa åker från Stockholm på onsdag och kanske aldrig kommer tillbaka, och det kändes rätt vemodigt förstås, så rätt som det var så hade vi köpt thaimat och öl och glass och fortsatte kalasandet hemma hos mig till sena kvällen.

Nu vet jag inte hur jag ska orka städa tills imorgon, men klockan två imorgon ska jag möta upp Tomas och Marina vid Fridhemsplan för att inhandla midsommarmaten som de ska tillaga hos mig medan jag är på jobb. Det är ju en underbar deal, vilken fantastisk idé av Marina.

Förresten såg jag en film igår.! På bio. Film är bäst på bio. Denna var norsk dessutom, du kanske skulle gilla den, du som gillar film och Norge. Max Manus hette den. Igår. Eller heter den.

Varför vill du inte svara på hur bron var?

Glad midsommar!

LBB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0