you know you ought to slow down, you've been working too hard and that's a fact

Vad fint att höra att äcklig ost är ditt största problem, även om det förstås inte är något besvär jag önskar att du behövde dras med.

Jag är också ledig nu och det är fantastiskt, jobbar inte igen förrän på onsdag. Jag har haft fyra mycket roliga dagar då jag bara ramlat runt hos folk och folk har ramlat in till mig och det har ätits mat och druckits dryck men jag har inte blivit bakis. Mycket bra semester hittills alltså.

Jag kom till Åland igår och hade tydligen missat värsta nyheterna. Det har varit ett nytt rån på Ålandsbanken och den här gången har de skjutit skott mitt ute på torggatan en söndag eftermiddag. Men den mest fantastiska berättelsen var hur de hade åkt fast. Rånarna försökte fly på en moped. Efter att ha avfyrat flera skott mot en vakt åkte de in på gågatan. Det hade en gubbe som satt och fikade på La Strada sett, och han tänkte att om väktaren fortfarande stod upprätt var det nog inte en så farlig pistol, så han hade tagit La Stradas reklamskylt som sköld och gått ut och ställt sig ivägen för mopeden. Så rånarna körde in i honom och föll omkull på torggatan, och då strömmade en massa turister dit, plus väktaren, och två ridande poliser som patrullerade där eftersom det var den äventyrliga Rockoff-veckan och redan mycket lokala gangsters i farten. Så åkte dom fast. Den här versionen berättade mina föräldrar för mig och det låter ju helt fantastiskt så jag väljer att tro på den av hela mitt hjärta.

Idag rodde jag en båt, det är bra, jag skulle nog behöva bli lite starkare i armarna. Sen var jag till Lemströms kanal med Madde. Imorgon kommer Martin till Åland.

Vad fint att du hade fikat på Bagarstugan i Roberts dator !

Nu ska jag äta världens godaste smörgås och sedan sova, jag har en förstklassig dygnsrytm.

Puss och kram
LBB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0